İçinde bulunduğumuz dönemde, teknoloji, çocuklara öğrenme, oynama ve keşfetme için birçok olanak ve seçenek sunmaktadır. Teknolojik ilerlemelere paralel olarak, çocuk edebiyatı ürünleri de sesli masallara, e-kitaplara dönüştürülmektedir. Böylece e- kitaplar da çocuk edebiyatı dünyasında basılı kitapların yanında hızla yerini almaktadır. Bu çalışmada amaç, e-kitapların, okul öncesi çocukların dünyasındaki yerini, onların konuyla ilgili tercihlerini, duygu ve düşüncelerini ortaya koymak ve konuyu gelişimsel olarak değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim, veri toplamak için yarıyapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Araştırma bir bağımsız anaokulunda eğitim-öğretime devam eden öğrencilerden 4 – 5 yaş grubundaki 52 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında görüşülen çocukların % 42’sinin e- kitabın ne olduğunu bildiği ve dinleme / okuma deneyimine sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda çocukların tamamına yakınının e-kitap okuma ürecinde hem tek başına hemde yetişkinle birlikte okuma sürecinde olumlu duygular hissettiği belirlenmiştir. Sonuç olarak; özellikle çocukların henüz okuma yazma bilmediği okul öncesi dönem için, e-kitapların, teknoloji kullanımının ve ekran başında geçirilecek zamanın verimli bir örneği olarak değerlendirilebileceği; çocuklara her iki kitap türünün kazanımlarından yararlanmayı sağlayan bir deneyim sunmanın; gelişimsel olarak yararlı bir yaklaşım olabileceği düşünülmektedir. Böylece zenginleştirilmiş bir okuma deneyimi sayesinde çocuklara kitaplarla bağ kurma ve okuma becerilerinin geliştirme fırsatı sunulabilecektir.
Okul öncesi, e - kitap, çocuk edebiyatı